Translate

неділю, 19 серпня 2012 р.

Яблучний пиріг із заварним кремом

Є така приказка: "Прийшов Спас, держи рукавиці про запас!" Воно то наче на зиму поки не схоже. Це радує. Проте день, коли святкують Яблучний Спас, здавна асоціюють із закінченням літа і початком осені. Власне, в Києві така погода, що мені вже другий тиждень пахне вереснем. І це сумно. По-перше тому, що не хочеться холоду. А по-друге через те, що роки я рахую не з січня, як мало б бути, а з вересня. Такий собі шкільний календарний рік в мене. Хоч коли та школа була... Тому закінчення літа для мене символізує закінчення якогось чергового періоду.

Так, що за сумні думки? На дворі серпень! А на деревах яблука. Значить час їсти яблучні пироги.  Особливо в такий день, як сьогодні.

Цей пиріг з'явився в моїй голові, як якась супер-ідея. Але на авторство перетендувати не можу, все давно придумано до мене. У Європі заварним кремом начиняють пироги вже сотні років. Думаю, що і яблучні в тому числі. Я лише змоделювала свій варіант яблучного пирога із заварним кремом. Такий крем частіше ароматизують ваніллю, а в цьому випадку, мені здається, дуже добре підійде мед.

Є така теорія, що запахи яблучного пирога в духовці, і свіжозвареної кави - найбільше асоціюються із домашнім затишком. Деякі охочі вдало і швидко продати квартиру цим користуюються. Перед приходом можливих покупців - варять каву і печуть пироги :)


Сьогодні цей пиріг, що просто спав мені на думку, але на цьому яблучна тема не закінчується. Далі - серія постів про яблучну випічку різних країн. Весь світ мені не охопити, але якісь найцікавіші представлю :)
Для тіста:

300 г борошна
180 г масла
сіль
7 ст. л. холодної води

Для крему:


200 мл молока
200 мл вершків
25 г кукурудзяного крохмалю
70 г цукру
4 жовтки
1 ч. л. меду



Починати варто з тіста:

борошно просіяти разом з дрібкою солі,

додати дуже холодне масло і швидко посікти. Кришка не повинна бути дуже дрібною,

потроху додаючи холодну воду, замісити тісто. Це потрібно зробити дуже швидко,

щойно тісто зліпиться в шар - загорнути в харчову плівку, і покласти в холодильник. мінімум - на годину.

Тим часом приготувати крем:

жовтки змішати з цукром і крохмалем,

молоко нагріти, щойно почне кипіти зняти з плити,


потроху влити гаряче молоко в жовтки, безперервно помішуючи,


поставити на повільний вогонь, весь час помішувати, довести до кипіння і прокип'ятити пару хвилин (заварний крем, який готують з борошном не можна кип'ятити, інакше жовтки звернуться, крем з крохмалем обов'язково потрібно прокип'ятити),


додати мед і дати охолонути.



Тісто рокачати і викласти у форму, діаметром 28 см, розігріти духовку до 180 с, поставити в неї форму з тістом і готувати 15 хв. 

Дістати тісто, дати трохи охолонути, розкласти крем, а зверху викласти яблука (їх попередньо почистити і порізати на 8-10 часточок).

Пекти біля 30 хв.

Немає коментарів:

Дописати коментар