Translate

вівторок, 14 серпня 2012 р.

Шулики

Так, щось я замандрувалася в своєму блозі - Франція, Америка, Англія... Час вертатися додому. Я подумки переміщуюся в просторі, проте не в часі...

І де це я опинилася? Схоже на Хрещатик, але ж тут суцільні дуби і хащі... Не пройти. Треба потрапити в інше місце. Ага, Дніпро... Що ж тут відбувається? Людей багацько. Здається святять воду. І всі парубки в козацькому вбранні! Аж ось церква. Дівчата й хлоці, старші люди й малі діти - всі йдуть на службу. По-святковому вдягнені, несучи в руках букети. А в букетах тих і чорнобривці, і васильки, і нагідки, і маківки... Я намагаюся зафіксувати в пам'яті цей карнавал осінніх квітів, заплющую очі, відкриваю - я в хаті. Це точно не моя міська квартира... Побілені стіни, образи, обрамлені вишиваними рушниками, піч, стіл, лава довга, застелена узорним рядном, а на лаві малеча сидить. І галасує: шуліки, шуліки... Що б це значило? Тим часом бабуся ламає в миску коржик, заливає чимось солодко-маково-тякучим, і подає до столу...

Ах, звичайно ж! Шуліки! Вони ж шуляки, вони ж ламанці - улюблена їжа дітлахів на свято Маковея. Та й не лише дітей. Здавна шуліки були обрядовою їжею в це свято, що йменується ще Медовим Спасом. Його й святкуємо сьогодні, 14 серпня.

І я вже на власній кухні. Міксери-тостери-блендери-кавомолки... Здається без цього прожити не можна. А жили ж якось. Признаюся, мене влаштовує моє інтернетно-мобільне життя. І все ж, часточку минувшини я вирішила відтворити на власній кухні. Уявні шуліки - це добре, головне фігурі не зашкодить, та все ж цікаво, якими вони були, ласощі наших предків.

Власне, шулики - це шматки коржика, який був поламаний (звідси й інша назва - ламанці), залиті медово-маковою сумішшю.








Деталі - нижче.


Для коржика:

2 склянки борошна
4 ст л молока
1 яйце
1 ст. л. меду
1 ст. л. маку
0,5 ч. л. соди
1 ст. л. масла

Для підливки:

0, 5 склянки меду
три четверті склянки води
3 ст. л. маку

Яйця розтерти з медом, додати просіяне з содою борошно, промитий мак, сіль, молоко, масло.   Замісити круте тісто, розкачати товщиною в 3 мм, покласти на пекарський папір, наколоти виделкою і випікати в духовці при 200 с приблизно 15 хв.

Для підливки запарений мак добре розтерти, поступово додаючи кип'ячену воду. Потім влити мак, і розвести залишком води.

Цією підливою залити поламаного на нерівні шматочки шулика.



Власне, це був такий експеримент. Спроба відтворити дещо призабуту, а комусь і зовсім невідому страву. Відверто кажучи, я не великий шанувальник різних коржиків-коврижок. Хоча шулики вийшли досить смачними. А комусь може б насправді припало до душі.

Update: спробувавши пізніше шулики, коли вони вже наситилися маковою підливою - я оцінила їх ще вище, ніж зразу. Така нехитра страва, а смачна...

Попереду ще декілька постів, присвячених Маковею, вірніше, солодощам з маком і медом.

6 коментарів:

  1. Моя тітонька з Житомира робить щось схоже. але називаю страву просто "Коржі з маком". Цікаво, що ці коржі вона випікає на пательні, а не в духовій шафі. у будь-якому випадку це ДУЖЕ СМАЧНО!!!)) дякую за рецепт))

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Я зустрічала в рецептах, поруч з шуліками, практично ідентичний рецепт... Але називався він точно, як ви кажете - коржі з маком. Тато каже, в них в селі це теж називали коржками...

      Видалити
  2. Моя бабуся з Черкаської області теж готувала шулики. Я якраз вчора з жалем згадувала, що не перейняла від неї цей рецепт. Востаннє їла шулики ще в дитинстві і чомусь думала, що їх заливають молоком.)Дуже дякую за рецепт! Може нагадаю про цю страву мамі і ми освоїмо її до наступного Маковея..)

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Будь ласка, Ірино. І я вам дякую, що поділилися спогадами. Асоціації з молоком не даремно. Мак розтирають з водою до появи так званого макового молока. Тобто рідина стає фактично білою.

      Видалити
  3. Ох, як художньо ти нас до шуликів заманила! Дякую дуже за такі чУда. Приємно читати, дивитися (фотографії - !!), і їсти - в майбутньому ))) А букетик цей - ах! і фотогенічний дуже

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. О, Настя! Приємно бачити від тебе тут коменти :) Дякую!

      Видалити